Osion ääriviiva

    • Raatihuoneessa pelaaja astuu talonmiehen saappaisiin, jonka tehtävänä on korjata raatihuoneen kello. Kun kello on korjattu, pelaaja matkustaa ajassa taaksepäin ja hänen täytyy ratkaista erilaisia pulmia löytääkseen tien takaisin kotiin.

      Pelin tavoitteena on opettaa ja kertoa Kajaanin raatihuoneen historiasta interaktiivisen pelin avulla. Pelaaja oppii monia mielenkiintoisia tietoja raatihuoneen historiasta ja eri vaiheista, mm. miten raatihuone toimi eri aikakausina ja miten sitä käytettiin erilaisiin tehtäviin läpi historian.

      Peliympäristö on suunniteltu ja toteutettu Kainuun Museon kanssa sekä Suomen museoliiton asiantuntijoiden kanssa. Pelin ympäristöjen 3D-mallinnus toteutettiin vanhojen valokuvien, asiakirjojen sekä oikeiden museoesineiden fotogrammetriakuvausten avulla.

      Alla linkki peliin Steam-peliportaalissa.